Our cars

We only have beautifull classic cars in their original state for sale!

Chevrolet Corvette

Mooie Corvette C1 van de laatste generatie.  Zalige wagen om een ritje te maken bij mooi weer en te genieten van zijn krachtige V8 met prachtig geluid.

In deze wagen toeren is nooit saai !

Kom deze wagen bekijken en maak een testrit.

Hierbij een woordje uitleg rond de Corvette C1 :

1953 Het unieke van de Corvette was, en is nog steeds, zijn kunststof carrosserie. De eerste Corvette werd gebouwd op 30 juni 1953 in Flint, Michigan in een hoek van de fabriek waar de overige Chevrolet-modellen werden gemaakt. De 1953 Corvette had een 3,8 liter 6 cilinder in lijn motor met een vermogen van 150 pk. Omdat alle Corvettes met de hand gemaakt werden en de productie van een auto met een kunststof carrosserie eigenlijk in een experimenteel stadium verkeerde werden er in dat jaar slechts 300 stuks gefabriceerd. De prijs was $3.734 wat twee keer zoveel was als voor een “gewoon” Chevrolet-model betaald moest worden. Alle 1953 Corvettes waren wit met een rood interieur.

1954 De fabricage begon dit jaar in de fabriek in St. Louis die berekend was op een jaarlijkse productie van 10.000 stuks. De vraag bleef ook nu weer achter wat tot gevolg gehad dat er maar 3.640 stuks werden geproduceerd. Dit jaar had de Corvette weer dezelfde 6 cilinder motor maar was de carrosserie naast wit ook in een drietal andere kleuren verkrijgbaar: blauw, rood en zwart.

1955 Uiterlijk nog steeds dezelfde carrosserievorm als de voorgaande jaren maar 1955 zag wel de introductie van de nieuwe 195 pk sterke 4,3 liter V8 motor. Bijna alle 1955 Corvettes hadden deze V8 motor en waren uiterlijk te herkennen aan de grote goudkleurige letter “V” in het woord “Chevrolet” op de zijkant van de auto. De kleur zwart was verdwenen en koper en goud waren de nieuwe carrosseriekleuren. Ook nu bleef de vraag naar Corvettes achter. Toen de productie van de 1955 Corvette begon stonden er nog 1.100 onverkochte exemplaren van het model 1954 bij de dealers! Van de 1955 Corvette werden er slechts 700 stuks geproduceerd wat bijna het einde betekende van de Corvette ware het niet dat een aantal kopstukken van GM er anders over dachten en in de Corvette bleven geloven.

1956 Dit jaar kreeg de Corvette zijn nieuwe carrosserievorm en had men de keus uit een tweetal V8 motoren (210 en 225 pk). De 225 pk motor was ook nog verkrijgbaar met een andere nokkenas en leverde dan 240 pk. Nieuw waren handgrepen en sloten aan de buitenkant van de deuren, elektrisch bedienbare zijruiten, de hardtop en de carrosserie die met witte of zilveren vlakken uitgevoerd kon worden. De kleur goud verdween, zwart was weer terug en nieuw was een fraaie kleur groen (Cascade Green). Een productie van 3.467 stuks gaf de burger weer moed.

1957 Carrosserievorm hetzelfde maar nu nog meer keus uit motoren en de introductie van de benzineinjectie. De basismotor had 220 pk en er waren twee (dubbele) carburateur-versies met respectievelijk 245 en 270 pk. De benzineinjectie V8 motoren leverden 250 en 283 pk. Die laatste leverde niet exact 283 pk maar omdat de V8 nu een cilinderinhoud had van 283 kubieke inch (4,6 liter) deed dat het goed in de advertenties. “Corvette FI, one horsepower per cubic inch of displacement!” Een nieuwe carrosseriekleur was zilver. De productie steeg dit jaar naar 6.339 stuks.

1958 Een nieuwe carrosserie dit jaar, herkenbaar aan de -voor het eerst- dubbele koplampen, en een nieuw dashboard. Uniek dit jaar waren de gleuven op de motorkap en de twee chromen strippen over de kofferdeksel. Opvallende nieuwe kleuren dit jaar waren antraciet en lichtgeel. De productie kwam met 9.168 in de buurt van de 10.000.

1959 De gleuven op de motorkap en de chromen strippen op de kofferdeksel waren verdwenen. In het interieur werden ook een aantal verbeteringen doorgevoerd wat betreft de afleesbaarheid van de meters en werden de armsteunen verplaatst voor meer elleboogruimte. Ook was een zwart interieur een primeur voor de Corvette. De productie steeg licht naar 9.670 stuks.

1960 Het laatste jaar voor de fraaie grille met de grote chromen “tanden” en de rond gevormde achterzijde. Nauwelijks uiterlijke verschillen met 1959. De prijs voor een standaard Corvette was dit jaar $3.872. Productie overschreed dit jaar de magische grens van 10.000 stuks. Het waren er 10.261 om precies te zijn.

1961 De carrosserie kreeg dit jaar een serieuze facelift. Een nieuwe eenvoudige grille en een totaal andere achterpartij die al een aardige indicatie gaf van de dingen die komen gingen. Het eerste jaar met vier ronde achterlichten wat een Corvette traditie zou worden. De uitlaten kwamen voor het eerst uit onder de carrosserie in plaats van uit de carrosserie door de achterpanelen. De sterkste V8 dit jaar had benzineinjectie en leverde 315 pk. Het laatste jaar dat de Corvette banden kon krijgen met de brede witte vlakken (wide whitewall tires). Ook het laatste jaar dat men de carrosserie met contrasterende zijvlakken kon krijgen. 10.939 stuks werden er geproduceerd.

1962 Het laatste jaar van de eerste generatie Corvettes. Een nieuwe V8 motor met 327 kubieke inch (5,3 liter) beleefde zijn debuut in de Corvette en leverde in basisuitvoering 250 pk en als optie waren 300, 340 en 360 pk sterke motoren verkrijgbaar. Een uiterlijke verschil met 1961 was het ontbreken van chromen strippen om de vlakken aan de zijkant van de carrosserie. Maar liefst 14.531 stuks van het modeljaar 1962 werden er geproduceerd in de fabriek van St. Louis.

  • There are no features available

Price:
Year: 1962
Brand: Chevrolet
Model: Corvette
Mileage: 26 000
Base fuel: Gasoline
Body Style: Convertible
Transmission: 5-Speed Manual
Condition: Slightly Used
Engine: None
Exterior Color: Red
Interior Color: Red
Status: SOLD

Email to a Friend

Name:
Email:
Friends Email:
Message:
reCAPTCHA:

Trade-In

Contact Information

First Name
Last Name
Work Phone
Phone
Email
Preferred Contact
Comments

Options

Vehicle Information

Year
Make
Model
Exterior Colour
VIN
Kilometres
Engine
Doors
Transmission
Drivetrain

Vehicle Rating

Body (dents, dings, rust, rot, damage)
Tires (tread wear, mismatched)
Engine (running condition, burns oil, knocking)
Transmission / Clutch (slipping, hard shift, grinds)
Glass (chips, scratches, cracks, pitted)
Interior (rips, tears, burns, faded/worn, stains)
Exhaust (rusted, leaking, noisy)

Vehicle History

Was it ever a lease or rental return?
Is the odometer operational and accurate?
Detailed service records available?

Title History

Is there a lienholder?
Who holds this title?

Vehicle Assessment

Does all equipment and accessories work correctly?
Did you buy the vehicle new?
Has the vehicle ever been in any accidents? Cost of repairs?
Is there existing damage on the vehicle? Where?
Has the vehicle ever had paint work performed?
Is the title designated 'Salvage' or 'Reconstructed'? Any other?
reCAPTCHA:

Make an Offer

Name:
Preferred Contact:
Email:
Phone:
Offered Price:
Financing Required:
Other Comments/Conditions:
reCAPTCHA:

Schedule Test Drive

Name:
Preferred Contact:
Email:
Phone:
Best Day:
Best Time:
reCAPTCHA:

Request More Info

Name:
Preferred Contact:
Email:
Phone:
reCAPTCHA:
Back to top